Na dotaz odpovídá Mgr. Jan Fiala.
Žák 4. ročníku základní školy nemůže být na konci 2. pololetí hodnocen z povinného předmětu výchovného zaměření – z tělesné výchovy. Na prvním stupni základní školy dosud neopakoval ročník.
Jak se postupuje, pokud se žák k hodnocení v náhradním termínu nedostaví? Jak bude hodnocen z tělesné výchovy, jaké bude celkové hodnocení? Postoupí do vyššího ročníku?
Odpověď:
„Nehodnocen“ z vyučovacího předmětu
Pokud se žák nedostaví k hodnocení v náhradním termínu z tělesné výchovy, na vysvědčení se uvede „nehodnocen(a)“, jak stanoví § 16 odst. 2 vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, ve znění pozdějších předpisů.
§ 16 odst. 2 vyhlášky č. 48/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů Nelze-li žáka z některého nebo ze všech předmětů v prvním nebo ve druhém pololetí hodnotit ani v náhradním termínu, uvádí se na vysvědčení místo hodnocení slovo „nehodnocen(a)“. |
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení bude „neprospěl(a)“, jak vyplývá z § 16 odst. 4 písm. c) vyhlášky č. 48/2005 Sb.
§ 16 odst. 4 písm. c) vyhlášky č. 48/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů Žák je hodnocen stupněm neprospěl(a), je-li v některém z povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem hodnocen na vysvědčení stupněm prospěchu 5 – nedostatečný nebo odpovídajícím slovním hodnocením nebo není-li z něho hodnocen na konci druhého pololetí |
Postup do vyššího ročníku
Do vyššího ročníku žák postoupí, jak vyplývá z § 52 odst. 1 školského zákona.
§ 52 odst. 1 školského zákona Do vyššího ročníku postoupí žák, který na konci druhého pololetí prospěl ze všech povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem s výjimkou předmětů výchovného zaměření stanovených rámcovým vzdělávacím programem [zdůrazněno autory] a předmětů, z nichž byl uvolněn, pokud mu nebylo povoleno opakování ročníku podle odstavce 6 věty třetí. Do vyššího ročníku postoupí i žák prvního stupně základní školy, který již v rámci prvního stupně opakoval ročník, a žák druhého stupně základní školy, který již v rámci druhého stupně opakoval ročník, a to bez ohledu na prospěch tohoto žáka. |