Na dotaz odpovídá PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D.
Naše střední škola A a střední škola v sousedním městě B (obě příspěvkové organizace) mají téměř stejné organizační uspořádání. Paní ředitelka školy B je však podle organizačního schématu ve 4. stupni řízení. Já, jako ředitel školy A, jsem ve 3. stupni řízení. Který postup je správný? Doplňuji, že ve škole A i ve škole B jsou vedoucí zaměstnanci na 2. stupni řízení.
Shrnutí odpovědi
Jestliže ředitel střední školy, statutární orgán příspěvkové organizace, řídí vedoucí zaměstnance na 2. stupni řízení, je na 4. stupni řízení.
Vymezení zaměstnanců na stupních řízení
Ve vztahu ke škole, která je příspěvkovou organizací, z § 124 odst. 3 zákoníku práce plyne následující:
1. stupeň řízení | Vedoucí zaměstnanec, který řídí práci podřízených zaměstnanců |
2. stupeň řízení | Vedoucí zaměstnanec, který řídí vedoucí zaměstnance na 1. stupni řízení nebo vedoucí zaměstnanec-statutární orgán, který řídí práci podřízených zaměstnanců |
3. stupeň řízení | Vedoucí zaměstnanec, který řídí vedoucí zaměstnance na 2. stupni řízení, vedoucí zaměstnanec-statutární orgán, který řídí vedoucí zaměstnance na 1. stupni řízení |
4. stupeň řízení | Vedoucí zaměstnanec-statutární orgán, který řídí vedoucí zaměstnance na 2. stupni řízení |
Statutární orgán a stupeň řízení
Z ustanovení § 124 odst. 3 zákoníku práce plyne, že v případě vedoucího zaměstnance – statutárního orgánu se neuplatní „posun“ na nejbližší vyšší stupeň řízení ve srovnání s řízenými zaměstnanci, ale „posun o dva stupně řízení“.
Vedoucí zaměstnanec – statutární orgán, který řídí práci podřízených zaměstnanců | není na 1. stupni řízení, |
je na 2. stupni řízení | |
Vedoucí zaměstnanec – statutární orgán, který řídí vedoucí zaměstnance na 1. stupni řízení | není na 2. stupni řízení |
je na 3. stupni řízení | |
Vedoucí zaměstnanec – statutární orgán, který řídí vedoucí zaměstnance na 2. stupni řízení | není na 3. stupni řízení |
je na 4. stupni řízení |