Jak rozeslat funkční pozvánky? Jak zvládnout přehlednou rezervaci termínů jednotlivých tripartit?
Pozvánky
Rozešlete pozvánky na tripartity oficiálním komunikačním kanálem školy a v dostatečném časovém předstihu.
Doporučujeme, aby pozvánka obsahovala tyto body:
- kdo se tripartit zúčastní: žák/žákyně + zákonný zástupce + třídní učitel (v případě předmětových tripartit daný vyučující nebo v případě kariérových kariérový poradce apod.) + případně „host“ (asistent pedagoga apod.)
- délka: vyhrazený čas pro jedno setkání (na II. stupni ideálně 15 až 30 min.)
- formát: tripartity mohou být povinné (s třídním učitelem), s ostatními vyučujícími či kariérovým poradcem volitelné
- termíny a způsob přihlášení: do pozvánky vložte odkaz na sdílený editovatelný dokument = tabulku, ve které si zákonní zástupci termín rovnou zarezervují (viz níže)
- dotazníky pro žáky (sebehodnocení žáka) a dotazníky pro zákonné zástupce (reflexe zákonného zástupce): doporučujeme vytvořit jednotné, formalitované dotazníky
- místo konání (učebna apod.)
- jak omluvit nebo změnit termín
Pomáhá přidat:
- formulaci „prosíme, přijďte včas“,
- informaci, kdo za školu řeší dotazy k tripartitám,
- výzvu, že si mohou připravit téma tripartity a 2 až 3 ukázky ze žákovského portfolia, které považují za důležité pro ukázku dosaženého pokroku či pojmenování obtíží a překážek.
Jak na rezervaci termínů
Vyučující připraví ICT koordinátorovi přehled svých termínů.
- Doporučujeme zvolit přiměřené množství termínů a navýšit je až na žádost zákonných zástupců (příliš rozsáhlý výběr rezervace většinou komplikuje).
- Domluvte se v týmu, zda nabídnete termíny dopolední, nebo pouze odpolední (či podvečerní).
ICT koordinátor pak vytvoří sdílený editovatelný dokument = tabulku, kde si zákonní zástupci termín zvolí a přímo rezervují.
Rada na závěr: online formu tripartit volte pouze v případě nouze, nikoliv jako standard.
Tipy připravila Mgr. Markéta Filla, Ph.D., učitelka se specializací dějepis a občanská výchova, metodička ICT. Žákům pomáhá najít cestu k tomu, jak být kompetentním občanem, který se s přehledem orientuje ve světě a je připraven na výzvy 21. století. Pět let působila jako zástupkyně ředitelky na soukromé ZŠ. Zaměřuje se na inovace ve školství a efektivitu práce učitele.