VÝBĚR Z DOTAZŮ: hodnocení žáka v náhradním termínu

Pro zobrazení obsahu se přihlašte níže.

Na dotaz odpovídá PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D.

Jsem nový ředitel střední školy a chci se zeptat na situaci, kdy má žák málo známek a nemůžeme jej z několika předmětů hodnotit za 1. pololetí. Ve škole se používá postup, kdy žák musí o „přezkoušení“ (aby pak mohl být hodnocen známkou na vysvědčení) žádat. Je to tak správně?

puškinová

Odpověď:

Nikoli. Postup, který se v dotazu označuje jako „přezkoušení“, se ve školském zákoně označuje jako „hodnocení v náhradním termínu“ a je upraven v § 66 odst. 5: Nelze-li žáka hodnotit na konci prvního pololetí, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení za první pololetí bylo provedeno nejpozději do konce června.

Z uvedeného je zřejmé, že žák má nárok na hodnocení v náhradním termínu přímo ze zákona. Ředitel je povinen určit pro hodnocení žáka náhradní termín, aniž by žák nebo jeho zákonný zástupce projevili jakoukoli iniciativu. Proto žák (nebo jeho zákonný zástupce) nemusí podávat žádost o hodnocení v náhradním termínu.

 

Předplaťte si náš Týdeník –⁠ 1. profesní newsletter pro vedení škol

Každé pondělní ráno v něm najdete to nejdůležitější pro daný týden –⁠ čerstvé aktuality, tipy, rady a doporučení.

Mentoring pro management

Vyberte si z těchto možností:

Po odeslání formuláře Vás zkontaktujeme s podrobnostmi a nabídkou termínů.

Máte zájem u ukázkové číslo Týdeníku ZDARMA?

Po odeslání formuláře Vám zašleme ukázkové číslo zdarma.

Poradenství ekonomika

Po odeslání formuláře Vás zkontaktujeme s podrobnostmi a nabídkou termínů.

Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

DOTAZ KE KURZU

VÝBĚR Z DOTAZŮ: hodnocení žáka v náhradním termínu

Kontaktujte nás