Na dotaz odpovídá PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D.
Jsme škola s 450 žáky.
V příštím školním roce budeme mít nového koordinátora ICT, nebude mít absolvované studium pro koordinátory. Můžeme mu snížit týdenní rozsah přímé pedagogické činnosti o menší počet hodin, než uvádí nařízení vlády č. 75/2005 Sb. (místo o 4 hodiny, např. jen o 1 hodinu)?
Odpověď:
Úvodní shrnutí
Koordinátorovi ICT je snížen týdenní rozsah přímé pedagogické činnosti podle nařízení vlády č. 75/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů, i když není kvalifikovaný.
Snížení týdenního rozsahu přímé pedagogické činnosti v závislosti na počtu žáků
Podle § 3 odst. 3 písm. d) nařízení vlády č. 75/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů, se učiteli – koordinátorovi v oblasti informačních a komunikačních technologií snižuje týdenní rozsah přímé pedagogické činnosti s počtem žáků nebo studentů ve škole do 500 o 4 hodiny týdně.
§ 3 odst. 3 nařízení vlády č. 75/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů Učiteli – koordinátorovi v oblasti informačních a komunikačních technologií se snižuje týdenní rozsah přímé pedagogické činnosti s počtem žáků nebo studentů ve škole a) do 50 o 1 hodinu týdně, b) do 150 o 2 hodiny týdně, c) do 300 o 3 hodiny týdně, d) do 500 o 4 hodiny týdně, e) nad 500 o 5 hodin týdně. |
Toto ustanovení nepodmiňuje snížení týdenního rozsahu přímé pedagogické činnosti tím, že koordinátor je kvalifikovaným koordinátorem v oblasti ICT.
Pokud bude ve škole působit pouze jeden koordinátor ICT, bude mu povinně snížen týdenní rozsah přímé pedagogické činnosti o 4 hodiny, i když je nekvalifikovaným koordinátorem ICT.