Které letní aktivity dělají radost naší lektorce a ředitelce školy Jitce Kendíkové? U kterých si odpočine a naberete síly? Na které se nejvíce těší?
- Na prvním místě je jednoznačně cestování. Poznávání nových míst mě opravdu baví a naplňuje. Cestuji většinou podle základního plánu – stanovím si nějaký cíl (letos Narvik) a vše pak řeším ze dne na den podle nálady, počasí a krásy míst, v nichž momentálně jsem. Zajímavá místa mi vždy zároveň dodají sílu a energii. Určité věci, zvyky atd. se pak snažím přenést do svého běžného života.
- Na druhém místě je četba. Miluju knihy. Čtu každý den, s velkou chutí se vrhám do příběhů. Učím český jazyk, takže je to zároveň jakási profesionální deformace. Zaobírám se současnými českými autory. Poslední přečtený kousek – Perspektivy od Laurenta Bineta. Baví mě severská detektivka a také jsem v poslední době hodně četla detektivky z pera českých autorek.
- Určitou formou odpočinku je pro mě i psaní. Snažím se psát v zásadě odborné texty, ale vytvářím také různé pracovní listy. Poslední dobou se pokouším psát recenze knih, které jsem přečetla.
- Ráda se dívám i na seriály, občas i sleduji i reality show vesměs zaměřené na vaření. Vždy se vše snažím „zkouknout“ v jeden den. Zvědavost je příliš silná. 😊
- Další aktivitou je sport – jízda na inline bruslích a také streetbal. Brusle jsou zábava, streetbal zase výzva.
Které aktivity bych doporučila:
- Obecně bych doporučila činnosti odlišného charakteru než je práce. Takže hlavně sport, kde může člověk tzv. vypnout a soustředit se na svůj výkon.
- Čtení, které člověka přenese do zcela jiné reality.
- Procházky a cestování, protože jsou jednoznačně obohacující.
- Dobré jídlo a pití, ať už ho člověku někdo naservíruje, nebo si ho uvaří sám.
- A nakonec – myslím, že by si každý měl dopřát trochu samoty. Brát ji jako příležitost k sebepoznávání, utřídění si myšlenek, odpočinku od ostatních, ale i jako rozjímání, zklidnění.
Tipy připravila PhDr. Jitka Kendíková, ředitelka ZŠ J. Gutha-Jarkovského, Praha 1, a Gymnázia Jiřího Gutha Jarkovského.