Od dubna – května školy připravují následující školní rok (počet tříd, noví zaměstnanci, ukončení pracovního poměru). Naše tipy Vás nasměrují i k přípravě vlastní pedagogické činnosti v následujícím školním roce a roli ředitele jako pedagogického lídra.
1. ČŠI hodnotí činnost ZŠ a SŠ podle kritéria: Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů.
2. Konkrétně ČŠI požaduje
- různé metody a formy: individuální práce žáků, spolupráce žáků v menších skupinách, společná – frontální práce celé třídy,
- aktivity podporují objevování, experimentování, kladení otázek, tvořivost, autonomii a iniciativu každého z žáků.
3. U základních škol ČŠI zjistila: Z kriteriálního hodnocení se ukazuje jako nejproblematičtější využívání vhodných výchovně‑vzdělávacích strategií, a především individualizace výuky.
4. U středních škol ČŠI zjistila: Více než u poloviny gymnázií a téměř u dvou třetin odborných škol je potřeba zlepšit využití výchovně – vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů.
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2022/2023 (rozklikněte), s. 34, s. 42.
Výroční zpráva za rok 2021/2022 (rozklikněte), s. 71, s. 109
Připravila PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D., specialistka na školskou legislativu.